Ještě Výhodnější
volání a internet
Víme, že využíváte více dat, než dříve. Proto jsme objemy internetových paušálů zvýšili
Naše facebooková stránka
Zákaznická linka (Po-Pá 8:30-16:30)
+420 730 731 73204.08.2020Adéla
Máte problém s nedostatečným signálem, nevyhovujícím tarifem nebo chcete zkrátka jen výhodnější podmínky? Kolik vás přechod k jinému operátorovi bude stát, kterého upřednostnit a co všechno to obnáší? V našem článku vám poradíme s nejběžnějšími postupy a prozradíme, jak to udělat, aby vám zůstalo vaše telefonní číslo.
Důvodů, proč jste se rozhodli změnit operátora, může být spoustu – od špatného dosahu mobilního signálu až po nepříjemné jednání. V České republice můžete standardně vybírat ze tří nejznámějších mobilních operátorů. Těmi jsou Vodafone, O2 a T-Mobile. Není to však zdaleka jediná možnost – existují také virtuální mobilní operátoři, kteří často nabízí ještě lákavější výhody. Jedním z nich je i Telestica.
Co si pod pojmem „virtuální mobilní operátor“ vlastně představit? Znamená to, že nevyužívá vlastní infrastruktury, ale sítě jiného operátora. U Telesticy se jedná o infrastrukturu
T-Mobile.
Svým zákazníkům nabízí možnost telefonovat tři měsíce úplně zadarmo. Stačí jejich služby doporučit známým – za každého nově přivedeného zákazníka z řad vašich přátel a rodiny získáváte bezplatný tříměsíční tarif. To znamená, že když přivedete čtyři zákazníky, nebudete paušál platit po celý jeden kalendářní rok.
Nemusíte se přitom obávat skrytých poplatků ani se k ničemu zavazovat – smlouvu uzavíráte na dobu neurčitou.
Změna mobilního operátora se od 1. dubna výrazně urychlila – díky novele zákona o elektronických komunikacích. Snížily se sankce za předčasně ukončení smlouvy a posílily se práva spotřebitelů.
Také převod telefonního čísla je již zcela rutinní záležitostí. V minulosti bylo nutné smlouvu vypovědět u poskytovatele, kterého jste se chystali změnit a požádat jej o „Číslo výpovědi opuštěného poskytovatele“ (čtrnáctimístný kód k přenosu čísla). To celé obvykle trvalo 10 až 15 dní. Od dubna tento proces zabere jen něco mezi 2 a 5 dny a k přenosu čísla slouží takzvaný „Ověřovací kód účastníka“, který jste dostali při uzavření smlouvy nebo vám jej stávající poskytovatel dodatečně zašle. Ten jediný musíte mít k dispozici. Jinak za vás vypovězení smlouvy vyřídí nový operátor – o nic dalšího se už starat nemusíte.
Pokud se chystáte předčasně ukončit smlouvu a dostali jste od operátora slevu na telefon nebo jiné elektronické zařízení, bude po vás nejspíš požadovat zpětné proplacení. A co se smluvních pokut týče? Zpravidla se může stát buď to, že smlouvu vypovídáte po 3 měsících od uzavření a platit nebudete nic, nebo (při vypovězení do 3 měsíců od uzavření) doplatíte 1/20 zbývajících paušálů.